Sencha Aloe Vera & Pineapple
 
I samarbete med London Tea Exchange har jag själv fått välja ut och prova olika sorter av deras ekologiska premium teer. Imorse drack jag Sencha Aloe Vera & Pinapple. Jag dricker helst gröna teer p.g.a. alla hälsofördelar. Detta lyxiga te innehåller mogna frystorkade ananasbitar, frystorkade yoghurtgranuler och aloe vera.
 
På hemsidan finns information om den smak du väljer att köpa, grader och var det kommer ifrån samt även lite intressant fakta:
 
"I århundraden har Aloe Vera används i örtmedicin, holistiska behandlingar och nu även kosmetiska industrin. Det är väl känt för sina många näringsmässiga fördelar för att förbättra matsmältningen, öka ditt immunförsvar, läkande  egenskaper för huden för att bara nämna några. Ananas är även en rik källa till antioxidanter som är känd för sina antiinflammatoriska egenskaper, rik på vitamin C en fantastisk tropisk frukt!".
 
Det känns så lyxigt från när du öppnar tepåsen till att du slutligen håller tekoppen i handen och dricker din sista droppe. Att det är hela väldoftande frukbitar gör även smakupplevelsen det där lilla extra.
 
Detta är ett företag som jag fortsättningvis kommer att beställa te ifrån, främst som gå-bort-presenter eller när någon fyller år och även självfallet om jag själv vill lyxa till det lite när jag har över vänner och bekanta på besök!
 
Ett tips är att klicka hem lite teer nu till jul och ge bort i julklapp till nära och kära, det skulle i alla fall jag uppskatta <3
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress