Pasta med sparris & lax
 
Pasta med sparris & lax
 
Recept 4 pers:
+ 4 dl Kelda pastasås 4 ostar
+ 300 g pasta (bönpasta för glutenfritt)
+ 250 gram färsk grön sparris
+ 150 g kallrökt lax (gärna ekologisk)
+ 2 msk finhackad färsk gräslök
+ 1 krm svartpeppar
 
Gör så här:
Koka pastan enligt anvisning på paketet. Skär sparrisen i mindre bitar. Dela laxen i små bitar. Värm såsen med sparrisen i en kastrull. Blanda med pasta. Toppa med laxen och gräslök. Peppra.
 
Det här lagade jag igår, en superenkel rätt som endast tar 10-15 min att göra. Rekomenderar starkt att prova detta! Gillar du hellre varmrökt lax så blir det minst lika gott! Varmrökt lax är annars en favorit, men ibland behöver man variera sig bland laxsorterna ;).
 
Jag har så mycket att berätta som händer i mitt liv just nu. Allt på en gång. Tänkte att jag tar det i nästa inlägg. Är förväntansfull och pirrig samtidigt som det är lite skräckblandad förtjusning över det hela. Justja sedan har jag även fått hem lite ekologiska lyxiga teer som jag måste visa. Fina tesorter är verkligen den perfekta "gå-bort-presenten" eller julklappen till de som har allt! Tar det i nästa inlägg också <3. Jag håller nämligen på att rensa lite nere i förrådet och sälja av lite grejer, så där tänkte jag tillbringa resten av eftermiddagen :)!
 
Vad vill ni se mer av? recept? outfits? ännu mer inredning? lite mer personliga inlägg och vardag? julinspo? annat?
Sarah

Så roligt med recept :)

Svar: Vad kul att du tycker det :))!
jeyasstil.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress