Dagens favoritmål!
I morse stekte jag omelett till frukost, blev så himla glad att den höll ihop. Jag är annars världsmästare på att proppfylla omeletter med fyllning eller vända dem alldeles för tidigt :). Omelett till frukost är nog det bästa jag vet :).
 
Kvällens middag! Den här kantarellpastan är sååå himla god, men jag får det alltid till att bli till två personer (inte fyra) som det står i receptet. Så räkna med två pers om du ska göra denna fantastiska pasta!
 
    Kantarellpasta (4 pers)
    Gremolata
 Gör såhär:
 
1. Gremolata: Mixa samman persilja, skalad vitlöksklyfta, riven parmesanost, olivolja, rivet citronskal och ½ msk citronsaft till en slät sås med hjälp av en stavmixer. Smaka av med lite salt.
2. Kantarellpasta: Koka upp vatten till pastan.
3. Skala och finhacka lök och vitlök. Ansa kantarellerna.
4. Fräs lök, vitlök och kantareller i smöret tills all vätska kokat in. Tillsätt grädde och låt kantarellsåsen puttra i ca 5 min. Smaka av med salt och peppar.
5. Koka pastan enligt anvisning på förpackningen. Sila av vattnet och blanda pastan med kantarellsåsen.
6. Lägg upp kantarellpastan i djupa tallrikar och toppa med gremolata och riven parmesanost. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress