Visningsdag två
 
Den som aldrig har sålt en lägenhet förstår nog inte hur mycket jobb, tid, press det finns inför en försäljning särskillt nu när bostadsmarknaden är som den är. Det är bostäder i överflöd ute på marknaden och budgivarna får man leta efter med en nål i en höstack. Det är sååå jobbigt att styla / rensa bort i varenda hörn. Jag har burit ned tio flyttlådor med saker jag haft i kökslådor, i skåp, i garderober samt dammsugare, städsaker o.s.v. mitt förråd är proppfullt. Dagarna du ska ha visning vill du knappt sova i sängen, duscha eller laga mat, så rädd att du ska behöva städa om i varenda hörn. 
 
Hade jag sålt för ett år sedan när bostadsmarknaden för oss säljare var på topp, hade jag fått det jag ville ha för min lägenhet, men idag om man ska få sålt (och inte har is i magen att vänta) är man nog tvungen att gå ned ett par hundra tusen. Som tur är har jag egentligen inte bråttom iväg från min lägenhet, bara en längtan till en annan stad samt till lite större, så visst kan jag vänta tills marknaden är påväg uppåt igen, men det hade ju varit härligt att få iväg den och inte behöva tänka på en kommande försäljning framöver igen.
 
Det är i skrivandes stund över dubbelt så många objekt ute för försäljning på Hemnet just nu, dubbelt så många än normalt sett för denna period... Nåväl idag är det visningsdag två och efter det ska vi gå vidare med om vi ska ha ytterligare en visningsdag eller lägga upp den senare i år igen, det vill säga när människor inser att dem behöver någonstans att bo ;). Håll tummarna nu!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress