Puderrosa & en lista
Spetstopp Zara, örhängen Celtini & samma byxor som i förra inlägget ;)
 Älskar puderrosa, det är nog min favvofärg.
 
CHALLENGE: LOVE YOURSELF
 

1. Skriv och berätta om ett av dina favoritcitat 
Viktigt: Mitt favoritcitat har länge varit "Nuet är det värdefullaste du har, ty det förflutna har du inte längre och framtiden vet du inte hur länge du har". Jag känner så starkt för det citatet och tycker det är så sant och viktigt.

En väns mammas syster jobbade och jobbade men tillät sig inte att njuta av livet, hon sparade alla pengar och unnade sig inte någonting. Tanken var att hon skulle börja "leva livet" när hon gick i pension. Några månader innan pensionen dog hon en plötslig död. Vad spelade de där pengarna på kontot för roll då? Det är så himla tragiskt... Jag tycker det är så oerhört viktigt att vara i livet här och nu, göra det man mår bra av, men självfallet tänka på morgondagen men inte leva för framtiden.

Pedagogiskt: Ett annat citat som jag gillar är Benjamin Franklins citat: "Tell me and I forget. Teach me and I remember. Involve me and I learn" det gillar jag nog främst för att jag har läst pedagogik ;).

Ett kärlekscitat: som är lite klyshigt som jag gillar är Alfred Tennyson "If I had a flower for every time I thought of you...I could walk through my garden forever".

Jag älskar visdomscitat och citat i övrigt, finns väldigt många kloka men jag nöjer mig med dessa, för de ploppade upp först :)

2. Vad gör dig riktigt glad och lycklig?
Jag blir riktigt glad och lycklig av väldigt mycket men även väldigt lite. Lite i det avseendet att det inte behöver vara något jättestort... om någon ger mig en varm kram, om solen tittar fram och värmer min hud, om jag går förbi en tvättstuga som doftar nytvättat, jag äter någon mysig middag, får ett fint sms etc.

3. Skriv och berätta om dina inspiratörer / människor du beundrar 
Jag inspireras av en hel drös konton på Instagram och Pinterest men även av entreprenörer som skapar saker för en bättre nutid och framtid. T.ex. designers som Formuswithlove här med köket Kungsbacka, men även Elon Musk och likasinnade, han skapar så mycket mer än "bara" Tesla.

Min bror beundrar jag nog allra mest. Han är en sådan där person du kan sitta och prata i timmar med och han kommer bara med nya saker hela tiden... när jag sitter och diskuterar med honom så frågar jag alltid häpnadsväckande "hur vet du allt det här?". Han är den som vet allt om nya forskningsrön, teknik, politik, allt som händer i världen etc. etc. etc. Allmänbildad som få. Hade jag varit liten hade jag skrivit nu: Som honom vill jag bli när jag blir stor! ;)

4. Berätta om något som gör dig unik
Det finns bara en som jag. ;). Jag anser att alla är unika eftersom varje människa har sin egen historia. Vad som gör mig unik är just den. Och den får vi väl inte plats med här? :)

5. Berätta om en egenskap du har som du gillar med dig själv 
Just det där att jag uppskattar små, små, små saker i livet och inte tar det för givet.

6. Beskriv dig med fem positiva ord 
Energisk, rolig (vill jag iallafall tro), lättsam, mysig och positiv (kan det bli ett mer positivt ord? ;)

7. Skriv en lista på saker som du är tacksam för
Alla som bryr sig om mig och som alltid finns där, sådant ska man absolut inte ta för givet! Att jag har ett tak över huvudet, har kunnat unnat mig fina pinaler, gjort underbara resor, fått möjlighet till gratis utbildning... 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress