De första dagarna här i Oslo
Lite av lägenheten & kvarteret där jag bor <3. Vi bor verkligen mitt i smeten, bara på vår gata ligger tre matbutiker, ett flertal bagerier, caféer, restauranger, apotek etc. & ett kvarter bort ligger alla shoppingstråk! Åh vad jag trivs. Jag saknar verkligen ingenting här.
Jag som älskar arkitektur & gamla lägenheter går med ögonen mot himlen & fotar i stort sett varenda byggnad haha. 
En tokmysig uteservering! Visst är det himla mysigt här?

Slottet <3. Visst påminner det lite om Stockholms slott samt lite om Carolina Rediviva i Uppsala?
Norges nationaldräkt :). Vi hamnade mitt i ett paradtåg som vi började gå med i haha. Vi vet inte riktigt vad dem sjöng om eller firade ;D
Spårvagnar! Oslo känns verkligen som en blandning av Stockholm, Göteborg, Paris & delvis London! Såååå mysigt. Älskar verkligen allt här! Dessutom märker man av att brottsligheten är låg samt befolkningsmängden, det är ett härligt tempo här samtidigt som allt är så harmoniskt!
Den fantastiska hamnen. Här är det underbart att promenera omkring!!!
Längst denna långa brygga finns ett antal caféer & restauranger samt olika glasstånd. 
Vi avslutade gårdagen med en tvåtimmar lång båtutflykt runt öarna här i Oslo. Vi har verkligen haft tur med vädret, de dagar jag hittils har varit här har varit mina allra varmaste dagar på hela sommaren! Solen verkligen steker :)
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress