Every great dream begins with a dreamer
 

Vad är ditt förhållande till tid?
Jag är en riktig tidsoptimist... tror att jag hinner mycket mer än jag gör. Speciellt på morgonarna. Samtidigt tycker jag att varje människa ska ta vara på nuet, leva här och nu. Då du aldrig kan veta när tiden tar slut. Jag blir så ledsen när jag hör människor som ständigt skjuter upp saker till framtiden. Eller inte unnar sig saker i vardagen. 

Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
Klockslag: 11.11 och 20.00.

Vilken är den bästa veckodagen?
Kan inte välja. Beror faktiskt inte på dagen utan på innehållet. Alla dagar är fina bara man tar vara på dem och fyller dem med saker som man mår bra av.

När går tiden som snabbast?
Om nätterna. Och när jag skrattar.

När går tiden som långsammast?
När klockan har stannat ;)

Hur länge tar det för dig att sminka dig?
Ett par minuter, max fem.

Vilken tidsepok skulle du vilja leva i?
På 1700-talet eftersom jag kan se mig själv springa runt där i en massa vackra klänningar (utan att någon skulle undra om jag var påväg till en bal) ;)! Sedan är det väl ganska mycket som jag skulle vilja skippa med 1700-talet, vill nog kanske mest ta med mig dåtidens "överklassmode" till nutiden :).

Annars vill jag leva i harmoni, på någon landsbyggd där jag kan odla min egen mat och där jorden och människorna ännu inte är förstörda.

Äter du snabbt eller långsamt?
Snabbt skulle jag tro. Är lite glupsk.

Vad gillar du mest att lägga ner tid på? 
Matlagning/bakning och inredning.

Vad gillar du minst att lägga ner tid på?
Att grubbla över saker. 

När vaknar och lägger du dig på vardagar?
Oftast ringer min klocka runt 7.30 - 08.00. Lägger mig mellan 00-01.

Vad skulle du gärna ha mer tid till?
Tiden finns ju såklart, det beror ju enbart på hur du väljer att disponera den. Jag önskar att jag någon dag inser hur viktig träningen är. Det är något som jag prioriterar bort. Vilket känns rätt hemskt. 

Vad gjorde du för tre timmar sen?
Kollade på "Så mycket bättre". Gud vad jag älskar det programmet. Både Saade och Icona Pop var ju helt magiska!

Vad händer de kommande tre timmarna?
Då sover jag förhoppningsvis.

Var ser du dig själv om 10 år?
Mitt perfekta liv skulle vara såhär: Jag jobbar med något jag älskar. Lyckligt gift, två underbara barn och en söt hund. Bor i en stuckaturvåning eller i en liten villa med flera kakelugnar. Reser fortfarande massor och är tillfreds med livet :)

Sen får vi se vad jag hinner pricka av ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress