Sömnproblem? 10 tips som kan få dig att sova bättre
 
1. Lägg ifrån dig mobil / dator två timmar innan du ska sova.
 
2. Använd night shift på mobilen och datorn då du använder dem. Jag lovar att det är en fröjd för ögat! Jag använder bara night shift nu. Så behagligt!!! (på MAC: äpplet/systeminställningar/bildskärm/night shift)
 
3. Ha regelbundna tider för sänggående och uppstigning.
 
4. Lägg dig på en spikmatta ett tag.
 
5. Mindfulness. Lyssna på avslappningsmusik eller någon "avslappningsröst".
 
6. Lyssna på tre eller fyra låtar och förhoppningsvis har du somnat innan dem är slut.
 
7. Ha mörkt och svalt i rummet.
 
8. Träna eller promenera.
 
9. Försök att ta itu med stress och problem innan du går och lägger dig.
 
10. Sätt mobilen på ljudlös så att du inte störs av aviseringar under natten.
 
Jag och mina sömnproblem. Jag har fått hur många bra tips som helst som jag måste börja skärpa mig med... bara det att jag har börjat använda night shift har hjälpt mig jättemycket. Här ovan är tio punkter som egentligen borde vara självklara för alla. Harmoni rakt in i själen.
 
Ps: Har ni sett att Spotify Premium bara kostar 49:- för studenter nu? Hur bra?! Jag märkte det idag. Kanske har varit så hur länge som helst ha ha. 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress