Fredagslista - MIG in på bara skinnet?
Vem var din första riktiga kärlek?
I mellanstadiet var jag kär, men ni vet sådär i alla. Minns att jag var kär i tre killar i årskursen under mig. Både jag och min bästa vän. Dom var sååå snygga tyckte vi. Men det var ju skämmigt, eftersom de gick i årskursen under. Så vi stod och glodde på dom på rasterna, i smyg... and that's it.
 
Det var inte förrän i 7:an som jag blev kär på riktigt. Det var även då som msn-tiden var som starkast. Vi var därför inte ifrån varandra EN enda dag. Vi visste allt om varandra. Och han formade mig (på ett positivt sätt) från 7:an - 9:an. Jag lyssnade alltid på det han lyssnade på o.s.v. Inte enbart för att han lyssnade på det, utan för att jag tyckte det var bra! Jag tyckte att han hade så bra smak i allt. Och vi var verkligen så lika.
 
Han höll även på med grafitti, en kväll sprayade han därför mitt namn på ett tåg, han spelade även in en låt om mig med sin pappa. Han var även smart. Hjälpte mig med allt. Han var verkligen min idol, den jag såg upp till. Han var även svartsjuk, men det var vi båda. Och det blev liksom vårt fall.
 
Förra året på min födelsedag skickade han de här blommorna och skrev: "Ha den äran bästaste Jessi <3. Hoppas du får en supertrevlig födelsedag! And you'll always be on my mind forever. "Time you enjoy wasting, was not wasted." John Lennon
 
De orden och den blombuketten hängde på min dörr när jag kom hem. Jag blev så paff. Mitt hjärta dunkade. Jag förstod direkt att det var han, även om det inte stod någon avsändare direkt då. Vi har alltid haft samma handstil, alltid haft speciella märkliga låtar som våra, och citatet kändes bara så HAN. Naturligtvis smsade han senare och frågade om jag hade fått blommorna. Vilket jag svarade att jag hade fått. Vi försökte smsa lite kompis-aktigt efter det, men sen rann det lite ut i sanden. Vi eller rättare sagt han, var inte som förut. Men han kommer verkligen alltid vara i mitt hjärta... Det är han som har format mig till den jag är idag...
 
Är du i ett förhållande just nu?
Nej. 
 
Är du förhållandetypen eller singeltypen?
Ärligt nog har jag knappt varit singel i hela mitt liv. I ett år ish har jag varit singel nu och jag tror att jag behövde det. För att hitta mig själv. Vet egentligen inte om jag har gjort det ännu. Ibland behöver man bara andas.
 
När går gränsen vid otrohet? 
När man kysser någon annan eller gör så att man känner sig bortvald.
 
Är du romantisk? 
Jaaa. eller jag gillar romantiska små saker.
 
Hur skulle du beskriva den perfekta pojkvännen? 
Rolig, varm, spontan, lyhörd.
 
Hur skulle du beskriva dig själv som flickvän? 
Dramatisk, omtänksam, rolig, knäpp och gosig.
 
Vad är viktigt i ett förhållande? 
Att man kan prata om allt.
 
Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? 
Tusentals gånger.
 
Hur länge höll ditt längsta förhållande? 
I 10 år.
 
Hur länge var ditt kortaste? 
Ett par månader.
 
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? 
18 tror jag.
 
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn? 
Nja, möjligtvis initialer... och då ska vi vara gifta och ha barn haha. Mina barns namn skulle jag helt klart kunna tatuera in. Om jag bakar några...
 
Har du mest blivit dumpad eller dumpat? 
Jag har hittills aldrig blivit dumpad. 
 
Hatar du ditt ex? 
Absolut inte.
 
Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen? 
Nej, nackdelarna väger alltid upp fördelarna. Det är alltid något stort och jobbigt som inte har fungerat om man tillslut gör slut. Jag är ganska bra på att lyssna till mitt egna hjärta.
 
Har du kvar någonting från dina gamla förhållande? 
Minnen och kunskap om livet i allmänhet. Allt jag har varit med om har ju format mig som person. Olika slags erfarenheter.
 
Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då? 
Det skulle göra fruktansvärt ont. Skulle behöva vara ensam ett tag... och sen beroende på hur stor otrohets-grejen är skulle jag antingen be honom dra eller försöka limma ihop. Han var ju trots allt mannen i mitt liv.
 
Vill du gifta dig? Varför/Varför inte?
Ja. För att jag är värsta sagobröllopstjejen.
 
Vill du ha barn?
Så himla mycket. Helst två.
 
Blir du lätt kär? 
Det skulle jag nog inte säga. 
 
Vad faller du för? 
Vackra ögon, fin personlighet, spontanitet (haha bara för det börjar jag sjunga på "sluta fundera, börja spontanisera...hey gör vad du vill, spontanitet" med Kaliffa). Jag gillar ju inte ens sån musik... 
 
Vad är det mest avtändande du vet?
En besserwisser! Kan vara det osexigaste som finns. Och snålhet.
 
Vad är sexigt?
Piloter. Vet inte om det är kostymen? Eller bara hela grejen.
 
Hur viktigt är det att man har något gemensamt? 
Jätteviktigt! Kanske inte allt. Men något som är oss.
 
Har du en “utseendetyp” hos killar? 
Jag har alltid varit ihop med eller dejtat långa killar med mörkt hår. Men jag skulle inte säga att jag har en utseendetyp. Jag tycker t.e.x. Ryan Reynolds och Ryan Gosling är lika sexiga som typ Erik Saade.
 
Vad tycker du om att ligga på första dejten? 
Man gör som man vill.
 
Vad tycker du om one night stands? 
Ingenting för mig.
 
Det finaste någon har gjort?
Jag har blivit massa bortskämd i mitt liv. Nästan så att jag blir röd i ansiktet. Resor som till New York, fina utflykter och vackra gåvor. Jag tycker absolut inte att man måste skämma bort någon så hela tiden. Det viktigaste är att man blir bortskämd av kärlek, alltså omtanke på flera olika plan. Lyhördhet och ett jag finns här. Men det mysigaste var när jag fick detta blombud på min födelsedag! Först blev jag lite arg. Jag blir alltid arg när någon slänger iväg pengar på mig. Speciellt på blommor som vissnar. Men sen blev jag bara så himla lycklig i hela själen. Vilken grej.
 
Är kärlek allt i livet? 
Ja. Fast är du singel kan kärleken lika gärna vara till din familj eller till dina vänner. Jag tror att du behöver känna någon slags kärlek för att du ska vara lycklig i livet. Känna dig älskad <3.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress